Tym niemniej każdy egzaminowany chciałby zdobyć wymarzoną, maksymalną notę 40 punktów.
Z pewną tremą uczniowie zasiedli przy przygotowanych dla nich stolikach. Równo o godzinie 9.00 wszyscy otrzymali swoje zestawy egzaminacyjne i przystąpili do ich rozwiązywania. A mieli na to tylko godzinę. Tylko uczniowie, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania sprawdzianu, mogli mieć ten czas wydłużony maksymalnie o 30 minut. Wszyscy jednak musieli zmierzyć się z zadaniami zarówno zamkniętymi, jak i otwartymi, sprawdzającymi umiejętności czytania, pisania, rozumienia, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce - czyli tymi, które powinien posiadać każdy uczeń kończący szkołę podstawową.
Spośród form literackich uczniowie najbardziej spodziewali się opowiadania. Intuicja ich nie zawiodła, temat dłuższego tekstu do napisania brzmiał: „Co dwie głowy, to nie jedna. Napisz opowiadanie, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie jakiegoś problemu”. Pojawiło się także polecenie sformułowania tekstu użytkowego, jakim jest ogłoszenie. Przystępujący do egzaminu zmierzyli się więc z tematyką bardzo bliską ich szkolnemu życiu: „Samorząd szkolny organizuje zbiórkę książek i zabawek przeznaczonych na loterię. Napisz ogłoszenie o tej zbiórce”.
Prace szóstoklasistów zostaną sprawdzone przez zewnętrznych egzaminatorów, a ich wyniki trafią do szkół 18 czerwca. Niewątpliwie będzie to ukoronowanie sześcioletniej pracy naszych uczniów.
W przyszłym roku zostanie już wprowadzona nowa formuła sprawdzianu – oprócz części matematycznej i humanistycznej pojawi się też egzamin z języka obcego.
Monika Stadniczenko
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?