Oleśnica: Promocja dofinansowana!

Artykuł sponsorowany
Projekt pn. Budowa wielofunkcyjnej sali sportowej przy Gimnazjum nr 3 w Oleśnicy współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Beneficjent: Miasto Oleśnica ul. Rynek-Ratusz 56-400 Oleśnica Całkowita wartość projektu 21 327 900,90 PLN Wkład środków EFRR 8 828 541,42 PLN Wspólny projekt Miasta oraz Gminy Oleśnica otrzymał unijną dotację

Wszyscy wiemy, jak ważna w dzisiejszych czasach jest promocja miasta: kształtowanie wizerunku, kreowanie marki czy sama choćby medialna obecność. Ma to niebagatelne, a być może nawet kluczowe znaczenie dla pozyskiwania inwestorów, przyciągania turystów czy w końcu nawet – wzmagania u ludzi poczucia więzi z miejscem zamieszkania. Wymienione tutaj funkcje promocji w ogromnej mierze przyczyniają się do realizowania jednej z najważniejszych wśród przyświecających nam idei: idei permanentnego rozwoju i polityki progresywnej.
W związku z tym miło nam Państwa poinformować, że Miasto Oleśnica oraz Gmina Oleśnica uzyskały pokaźne środki na dofinansowanie zakrojonej na szeroką skalę, polimedialnej kampanii promocyjnej. Z całkowitego kosztu przeznaczonego na ten cel (150 000 zł) aż 105 000 zł – czyli 70% – pochodzi z środków unijnych. Uściślając, jest to projekt pod nazwą „Rozwój turystyki aktywnej poprzez wsparcie promocyjne Miasta i Gminy Oleśnica”.
Warto w tym miejscu wskazać, jaki jest zakres mocno ostatnio eksploatowanego w mediach pojęcia turystyka aktywna. W przeciwieństwie do „tradycyjnych” form wypoczynku, takich jak plażowanie itp., turystyka aktywna oznacza wszelkie sposoby spędzania wolnego czasu poza miejscem zamieszkania, których istotą są najrozmaitsze formy rekreacji ruchowej. Głównie chodzi tutaj o zajęcia sportowe, rekreacyjne, ale też o piesze wędrówki, zwłaszcza kiedy to akcent położony jest bardziej nie na poznawanie (choć to też jest istotne) odwiedzanych obiektów, a na aktywne przemieszczanie się między nimi.
Uważamy, że zarówno Miasto, jak i Gmina Oleśnica do uprawiania tego właśnie typu turystyki nadają się doskonale. Nasze Centrum Sportowo-Rekreacyjne – a w nim Park Wodny „Atol”, basen odkryty czy choćby powstające właśnie lodowisko i kort tenisowy – są w stanie zaspokoić oczekiwania nawet bardzo wymagających „turystów aktywnych”. Nasza nowo oddana do użytku Hala Sportowa, liczne boiska oraz sieć ścieżek rowerowych – w tym aspekcie również stanowią niezaprzeczalny atut. Także Gmina Oleśnica ma wiele do zaoferowania: atrakcyjne trasy rowerowe, urokliwe, cenne przyrodniczo miejsca oraz niemała przecież liczba obiektów sportowo-rekreacyjnych predestynują Gminę do stania się liczącym ośrodkiem turystyki aktywnej.
Jednakże wiedza na temat zarówno miejskich, jak i gminnych zasobów turystycznych wśród mieszkańców Dolnego Śląska, a zwłaszcza innych regionów kraju jest – jak się wydaje – niewielka. Często nawet mieszkańcy położonych najbliżej nas miejscowości nie uzmysławiają sobie, jakie atrakcje Miasto i Gmina Oleśnica mogą im zaoferować. Stąd też właśnie powstał pomysł na zakrojoną na szeroką skalę kampanię promocyjną – kampanię, którą, raz jeszcze przypomnę, w siedemdziesięciu procentach sfinansowaliśmy z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Co zatem wchodzi w skład tej promocyjnej akcji? Do najważniejszych spośród kilkunastu elementów zaliczyć można: wydanie nowego, aktualnego planu miasta, publikacja dwujęzycznego informatora turystycznego, wydanie kilku rodzajów ulotek o zróżnicowanej tematyce, wykonanie informacyjnych tablic poliwęglanowych, kampanię billboardowa, wykonanie i montaż tzw. witaczy (na zdjęciu), produkcję i emisję telewizyjnego spotu reklamowego. Do tego dodać należy także uruchomienie specjalnej witryny internetowej czy zakup dużej ilości gadżetów reklamowych oraz szereg innych pomniejszych przedsięwzięć. Część z wymienionych tutaj projektów została już zrealizowana, część właśnie powstaje.
Liczymy, że dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej Miasto oraz Gmina Oleśnica wzmocnią w regionie swoją pozycję wśród ośrodków turystycznych, do czego mają przecież naprawdę duże predyspozycje. Liczymy także, że wśród oleśniczan i mieszkańców okolicznych miejscowości prozdrowotny, aktywny wypoczynek będzie stawał się stopniowo codziennym standardem.

Sławomir Kulczyk
Rzecznik Prasowy Burmistrza Oleśnicy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na olesnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto