Program „PoczytajMY” polega na opracowaniu serii spotkań dla dzieci ze żłobków, przedszkoli oraz szkół. Podczas odwiedzin w wymienionych instytucjach starsi koledzy – w ramach wolontariatu – czytają młodszym książki, ale mogą też przeprowadzać różne zabawy. W związku z tym, że do klubu czytelniczego w Oleśnicy zapisało się aż 21 osób z klasy II a i 1 d, podzieliliśmy się na kilka grup.
27 września pierwsza ekipa – Aneta Cymbalińska (prowadząca spotkanie), Klaudia Kabalec, Karol Kaczkowski, Aleksandra Kasperek, Maciej Łacny, Sonia Spodymek, Sebastian Zasada – odwiedziła zerówkę przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 im. Janusza Korczaka w Oleśnicy.
Zostaliśmy bardzo ciepło przywitani przez pracowników szkoły, zarówno przez opiekunkę grupy panią Katarzynę Paprocką, jak i panią dyrektor szkoły Jadwigę Wieczorek, która wysłuchała czytanej przez nas książki. Również maluchy nie kryły zadowolenia, że miały gości – zgadywały, do jakiej szkoły możemy chodzić, ile mamy lat i jaki jest cel naszej wizyty. Dowiedziały się, że w tym tygodniu przypada Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania; bardzo się ucieszyły, że wysłuchają nowej historii.
Na początku naszego spotkania z podziałem na role przeczytaliśmy dzieciom książkę „Franklin mówi «kocham cię»” Paulette Bourgeois i Brendy Clark. Opowiada ona o słynnym żółwiku zastanawiającym się, co mógłby wręczyć swojej mamie na urodziny, kiedy w skarbonce jest pusto. Dzieci w trakcie lektury podawały własne pomysły na prezent wykonany samodzielnie… Lektura uczy, że najcenniejsze są właśnie podarunki przygotowane przez nas, a jeszcze cenniejsze od nich są słowa: „kocham cię”.
Po zakończeniu czytania dzieci przy naszej pomocy robiły korale z malowanego przez nas wcześniej w szkole i w domu kolorowego makaronu. Korale te po południu miały zostać wręczone przez dzieci ukochanym osobom – rodzicom, dziadkom czy rodzeństwu… – jako rzecz, w wykonanie której włożyło się serce.
Ale i my chcieliśmy mieć jakąś pamiątkę po spotkaniu. Nasze koleżanki – Klaudia i Sonia – naszkicowały trzy wielkie żółwie, które maluchy nie tylko kolorowały, ale i wyklejały
cekinami czy podpisywały własnymi imionami. Na ogromnych arkuszach prawie nie było białego koloru; wyobraźnia dzieciaków nie zna granic – dorysowywały one słońce, chmury, inne postacie, a nawet trawę dla głodnych gadów… Teraz żółwie ozdabiają naszą szkolną bibliotekę.
Na końcu dzieci zaśpiewały nam piosenkę oraz – jak przystało na spotkanie poświęcone żółwiom – przybijały z nami żółwiki. Nie możemy doczekać się następnych odwiedzin w tej grupie. A może niebawem dzieci z zerówki odwiedzą nas..?
fot. Marzena Tyl
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?