Zabawy ruchowe przy akompaniamencie instrumentu to podstawowa forma aktywności muzycznej w procesie umuzykalniania. Sprawia to dzieciom ogromna radość pełniąc nieocenione funkcje dydaktyczne. Muzyka w sposób naturalny i spontaniczny wywołuje u dzieci potrzebę ruchu głownie przez oddziaływanie rytmu. Rytm, który jest wyrazem ruchu w muzyce pobudza dzieci, umożliwia bezpośrednie i aktywne doświadczenie muzyki.
Ruchowe „przeżycie” muzyki nie tylko w warstwie rytmicznej, ale także w zakresie innych środków wyrazu muzycznego, takich jak: dynamika, tempo, artykulacja i melodia jest najlepszą drogą do poznania muzyki i zrozumienia czym jest. Zabawy ruchowe przy muzyce kształtują także ogólne dyspozycje psychofizyczne. Konieczność reagowania na różne bodźce dźwiękowe rozwija sprawność typu intelektualnego: koncentrację, intensywność oraz podzielność uwagi, refleks, pamięć, procesy poznawania i analizy a także szybkie reakcje ruchowe na bodźce dźwiękowe.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?