Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oleśnica znowu miastem wież i róż

Katarzyna Kijakowska
Oleśnica ponownie jest miastem wież i róż. Ratusz wraca do dawnego hasła i proponuje szereg akcji wokół niego. M.in. święto róży

Od kilkunastu dni na profilu, który Oleśnica ma na facebooku, miasto promuje się nowym hasłem. Nowym, a w zasadzie starym, bo o tym, że „Oleśnica jest miastem wież i róż” wiadomo od dawna.
–Planujemy rozwijać temat róż w mieście – potwierdza Edyta Małys-Niczypor z oleśnickiego magistratu. – W planach jest między innymi przeprowadzenie święta róż, nasadzenia róż w różnych częściach miasta, wkrótce na facebooku pojawi się też aplikacja „wręcz różę”. Mam nadzieję, że oleśniczanie chętnie przyjmą naszą nową koncepcję, a w zasadzie powrót do dawnego hasła, które jak się okazało jest najbardziej tożsame z Oleśnica i najbardziej się z naszym miastem kojarzy.
To jedna z nowych koncepcji władz Oleśnicy na promowanie miasta. Co jeszcze znajduje się w programie promocyjnym ratusza zaplanowanym na najbliższe cztery lata?
– Nasze miasto skutecznie otwiera się na ludzi – zapewnia urzędniczka odpowiedzialna za działania promocyjne. – Stworzyło stronę na facebooku, wdraża też filozofię otwartych rozmów o problemach miasta. Wkrótce dostępna będzie nowa miejska witryna, już po liftingu. Naszym zamiarem jest większe wykorzystanie multimediów do lepszej komunikacji z mieszkańcami – mówi Edyta Małys-Niczypor.
W wielu działaniach promujących miasto ma się pojawiać Ola, rzeźba dziewczynki, która od ubiegłego roku siedzi na jednej z ławeczek na oleśnickim Rynku (druga rzeźba Oli pojawi się jeszcze w tym roku w okolicy hali sportowej, ma być to Ola Sportsmenka wyposażona np. w rakietę tenisową, red.).
– Pragniemy wzmocnić i rozwijać wizerunek Oli, która wkrótce będzie miała swojego bloga – mówi Edyta Małys-Niczypor. – Ola będzie na nim opowiadać o swoim życiu w mieście, wystąpi też jako bohaterka książeczek dla dzieci.
A i to nie koniec planów. Miasto planuje szeroką promocję zdrowego stylu życia, stawiając na rozwój ruchowy mieszkańców. – Podobnie jak w roku ubiegłym dwa razy w miesiącu przewodnik będzie oprowadzał chętnych po mieście – mówi Małys-Niczypor. – Nowością będzie natomiast osoba prowadząca treningi biegowe. Na wcześniej wyznaczonych trasach odbywać się będzie wspólne zwiedzanie miasta i zarazem treningi rekreacyjne. To także ma być forma integracji dla mieszkańców miasta. – Wzmacniamy także wizerunek ekoOleśnicy i ekoświadomości – kontynuuje urzędniczka. – Między innymi w szkołach i przedszkolach będziemy uczyć podstawowych zasad dbania o środowisko przez najmłodszych. Chodzi także o oszczędzanie wody i energii, segregację śmieci, korzystanie z toreb płóciennych – mówi. – W sklepach zamiast toreb foliowych nabędziemy torby płócienne z logo Oleśnicy.
W tym roku ratusz planuje przeprowadzenie w Oleśnicy ogólnopolskiej konferencji PR Regionów 2.0 w Oleśnicy „Nowoczesne miasto: komunikacja w dobie wielkich zmian”. Ta konferencja ma się odbyć w maju. – Chcemy silniej zaistnieć na samorządowej mapie Polski, także wzmocnić wizerunek miasta w regionie – puentuje oleśnicka urzędniczka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olesnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto