W październiku, do Urzędu Miasta Oleśnicy wpłynęła skarga dotycząca umieszczenia w przestrzeni publicznej drastycznych zdjęć przedstawiających martwe płody. Na ulicach Oleśnicy w grudniu zbierane były podpisy pod petycją ws. banerów antyaborcyjnych.
Zdaniem inicjatorów sprzeciwu Arkadiusza Kembłowskiego i Mirosława Płaczkowskiego nie może być zezwolenia społecznego na prowadzenie kampanii informacyjnej przy użyciu środków narażających mieszkańców, a przede wszystkim dzieci, na ryzyko związane z traumą i zachwianiem zdrowia psychicznego. Podkreślali też, że istnieje wiele innych sposobów do reprezentowania swojego stanowiska w sprawie aborcji. - Przedmiotowe obrazy nie sprzyjają edukacji ani rzetelnej debacie - informowali.
Zdaniem członków komitetu, który reprezentują oleśniczanie: Arkadiusz Kembłowski i Mirosław Płaczkowski, wprowadzenie uchwały do przepisów obowiązujących w Oleśnicy to jasna postawa prawna i mechanizm do walki z praktykami eksponowania na nośnikach reklamowych drastycznych treści.
Dziś, podczas miejskiej sesji rozpatrywano projekt uchwały "Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przepisów porządkowych związanych z zakazem umieszczania w przestrzeni publicznej miasta obrazów drastycznych w tym płodów ludzkich i ich szczątków". Jak sprawę komentowali radni?
-Pokazywanie tego w drastyczny sposób jest absurdalny, groźny i niebezpieczny. Można to przekazać w inny sposób i w innej formie. Dlatego należałoby się zwrócić do fundacji o przyzwoitość -przekazała radna Dorota Adamczyk-Gajda.
Na temat prawnych aspektów wypowiedziała się radca prawny Jolanta Biskup. - Kwestie te reguluje Kodeks Wykroczeń. Jeśli macie Państwo wiedzę, że narusza przepisy prawa, to powinni państwo wziąć to pod uwagę - dodaje.
Nie zabrakło też negatywnych komentarzy. -Będę absolutnie przeciwny temu projektowi - przekazał radny Wojciech Bartnik (Oleśnica Razem). Podobnego zdania był radny Kazimierz Karpienko. -Ta sprawa budzi wątpliwości, będziemy głosować łamiąc prawo -dodał.
Dyskusję zakończył wniosek formalny radnego Czarneckiego. Ostatecznie głosowanie zakończyło się wynikiem za- 12, przeciw - 4, wstrzymało się -3.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?