Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Za 19 mln zł dodatkowe prace na linii Oleśnica - Krotoszyn

KJ
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, która zapewni poprawę warunków podróży i przewozu towarów na trasie z Grabowna Wielkiego przez Milicz w kierunku Krotoszyna (linia nr 281). Za 19 mln zł netto będzie wzmocnienie torów, lepsze zabezpieczenia przejazdów i komputerowe centrum sterowania ruchem. To dodatkowe zadanie, które uzupełni wcześniejsze prace.

Wykonawca zaprojektuje i przeprowadzi roboty na ponad czterokilometrowym odcinku. Prace poprzedzą badania geotechniczne, których wyniki będą podstawą opracowania zabezpieczenia i odpowiedniego odwodnienia. Wzmocnione zostanie podtorze i nasyp – teren, na którym znajduje się tor.

Umowa obejmuje też prace na 4. przejazdach kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające – sygnalizatory świetlne i rogatki. To ważne zadanie ze względu na rosnący ruch drogowy i kolejowy.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa zapewni także rozbudowa nastawni na stacji Grabowno Wielkie. W obiekcie przewidziano komputerowe lokalne centrum sterowania, obsługujące od Grabowna Wielkiego do Cieszkowa ruch pociągów i przejazdy na odcinku przeszło 34 km,.

Trasa z Grabowna Wielkiego przez Milicz, to jedna z istotnych towarowych tras z Dolnego Śląska w kierunku północnym. Przeznaczona jest m.in. dla przewozów ładunków ponadwymiarowych. Zapewnienie lepszych warunków technicznych tej trasy i podniesienie poziomu bezpieczeństwa stworzy lepsze możliwości transportu kolejowego.

Umowa w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/Łukanów-Krotoszyn-Jarocin-Września-Gniezno” podpisana 5 września br. będzie realizowana ze środków budżetowych. Wykonanie wszystkich prac przewidziane jest do końca 2020 r. Prace wykona INFRAKOL Sp. z o.o. sp. k.

Poprzednie prace na linii Oleśnica - Krotoszyn.
Na odcinku z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa (linia nr 281) wykonano już prace, które umożliwiły wprowadzenie połączeń pasażerskich z Wrocławia przez Milicz do Krotoszyna. Linia została otwarta dla ruchu pociągów w marcu br. Przebudowano tory i sieć trakcyjną. Pasażerowie na wszystkich stacjach zyskali nowe perony wyposażone w wiaty, tablice informacyjne, oświetlenie, przystosowane dla obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania. Na 12. przejazdach kolejowo-drogowych zwiększono poziom zabezpieczeń. Wartość prac wyniosła 155 mln zł.

Podczas przebudowy linii stwierdzono w kilku lokalizacjach tzw. niestabilność gruntu. Konieczne jest przeprowadzenie dokładnych badań geotechnicznych. Pozwolą one określić rodzaj dodatkowych prac, aby zapewnić wymaganą wytrzymałość i stabilność podłoża. Przeprowadzenie robót wzmacniających podtorze, będzie wymagało czasowego zamknięcia linii na odcinku Krośnice – Zduny. Zmiany kilkutygodniowe zaplanowane są od 1 października br. Na czas zamknięcia zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Krośnicami a Krotoszynem. Informacje o zmianach w komunikacji są już ujęte w rozkładzie jazdy.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olesnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto