Oszuści nie dają za wygraną, wymyślają coraz to kolejne metody na łatwe wzbogacenie się. Po wyłudzeniach na tzw. wnuczka, gazownika, urzędnika i policjanta, przyszedł czas na metodę związaną z płatnościami online. Policjanci apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Kilka dni temu do świdnickiej komendy zgłosiła się 51-latka, która padła ofiarą takiego przestępstwa.
Jak relacjonują mundurowi z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy rano 16 marca do 51-letniej mieszkanki powiatu świdnickiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym ta ma założone konto i poinformował ją, że weryfikacja kredytu przebiegła pomyślnie.
[cyt[Kiedy 51-latka zaprzeczyła, by składała jakikolwiek wniosek o pożyczkę, fałszywa „pracownica banku” stwierdziła, że aby anulować kredyt, 51-latka musi wygenerować specjalny kod BLIK. Nieświadoma oszustwa kobieta wygenerowała kod i przekazała go rozmówczyni, która wypłaciła w bankomacie na terenie Polski kwotę 2000 złotych. To nowy sposób, a oszuści wciąż nie dają za wygraną - relacjonuje Magdalena Ząbek z KPP w Świdnicy.[/cyt]
Ofiarami takich oszustów padli także mieszkańcy powiatu oleśnickiego. W minionym roku mieszkanka naszego powiatu przyszła do komendy i poinformowała, że została oszukana. Wyjaśniła, że komunikatorem internetowym otrzymała wiadomość od swojego znajomego z prośbą o pożyczkę za pośrednictwem kodu Blik do transakcji internetowej. Nie podejrzewając, że to oszust, niezwłocznie pobrała kod Blik z aplikacji mobilnej swojego banku, a następnie za pośrednictwem komunikatora przekazała mu kod, który został zrealizowany na kwotę 200 zł.
Takich przypadków było wiele.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?