Oleśnica. Nowe pomoce dydaktyczne w SP7. Interaktywny parkiet i terapia EEG w oleśnickiej podstawówce

Karolina Jurek-Bugla
Karolina Jurek-Bugla
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7 im Jana Pawła II w Oleśnicy mogą korzystać z odnowionych sal do terapii. Z myślą o rozszerzeniu oferty zajęć specjalistycznych, Szkoła pozyskała dofinansowanie w ramach Programu „Aktywna Tablica 2021” na zakup pomocy dydaktycznych do dwóch sal, a z własnych funduszy sale zostały odświeżone, zakupiono nowe meble, w oknach zamontowano rolety.

Pozyskane środki umożliwiły kompleksowe wyposażenie gabinetu terapeutycznego w niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie do prowadzenia terapii EEG Biofeetback. Podczas terapii uczeń dowiaduje się, kiedy wzrasta aktywność jego mózgu w pożądanym paśmie fal mózgowych, a kiedy dominują niepożądane pasma. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu, a dzięki temu tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie. Jest to rodzaj terapii, dzięki której dziecko w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej. Trening EEG Biofeedback usprawnia funkcje mózgu m.in. takie jak: koncentracja uwagi, opanowanie emocji, usprawnianie procesów myślowych, szybka nauka, pamięć, a zalecany jest z dziećmi i młodzieżą, u których występują m.in.: trudności szkolne, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia), zaburzenia koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia zachowania, problemy z właściwym zachowaniem i ogólną samokontrolą, stany lękowe, depresja. Dzieci do terapii kwalifikowane są na podstawie zaleceń specjalistów i pisemnych zgód rodziców.

W drugiej sali zainstalowano nowoczesny i atrakcyjny dla dzieci sprzęt – podłogę interaktywną z pakietem do terapii funkcji wykonawczych przeznaczoną do zabaw ruchowych oraz różnego rodzaju gier edukacyjnych i ćwiczeń. Zapewnia on zabawę połączoną z nauką, wpływa na pozytywny rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczość oraz szybkość reakcji. Obraz, który wyświetlany jest przy pomocy rzutnika, daje efekt wirtualnego dywanu, na którym dzieci mogą się bawić. Gry i zabawy ruchowe pozytywnie wpływają również na pracę w grupie oraz wyrabianie w dzieciach zdrowych nawyków ruchowych.

Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów, rodziców jak i nauczycieli.

źródło: SP 7 Oleśnica

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wildlife Photographer Of The Year 2022

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na olesnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie