Spotkanie rozpoczął asystent burmistrza. Michał Skrzypek zaprezentował logotypy kilku polskich miast, odnosząc się prześmiewczo do projektów i podkreślając wysokość kwot jakie poszczególne samorządy wydały na swoje systemu identyfikacji wizualnej. - Każdy taki system powinien być spójny. Ten czas nastał właśnie w Oleśnicy - podkreślił asystent, dodając, że oleśnicki system identyfikacji wizualnej miasta powstał za darmo, a jego autor stworzył go w ramach swojej pracy dyplomowej.
Projekt zaprezentował oleśnicki absolwent Akademii Sztuk Pięknych. Michał Ruchel omówił poszczególne elementy nowego loga miasta. - Kropki symbolizują ludzi, bo przecież bez ludzi nie ma miasta - mówił. Części składowe logotypu to także mury obronne, wieża oraz olcha, od której pochodzi nazwa miasta.
Autor przyznał, że wspólnie z sekcją promocji miasta (przypomnijmy, że formalnie takowa nie istnieje, red.) zdecydowano o odejściu od róż i hasła Oleśnicy jako miasta wież i róż. - Dzisiaj ronda w Oleśnicy zdobią raczej krzaki i inne rośliny, nie róże - mówił grafik.
W trakcie spotkania zaprezentowano też spot filmowy, który ma promować miasto. Wykonała go wrocławska firma Nomono. Prezentację nagrodzono oklaskami. Gratulacje składał Michałowi Ruchelowi burmistrz Michał Kołaciński.
Zobaczcie spot promocyjny Oleśnicy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?