Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódzka strona dla turystów nieczynna przez całe wakacje

Katarzyna Chmielewska
Przez blisko cztery miesiące na stronie nie pojawiły się żadne nowe informacje
Przez blisko cztery miesiące na stronie nie pojawiły się żadne nowe informacje fot. Krzysztof Szymczak
Biuro promocji UMŁ nie uaktualniało od czerwca strony internetowej. Turyści ani polscy, ani zagraniczni, nie przeczytają aktualnych informacji o Łodzi, o sztandarowych największych łódzkich imprezach ani słowa. Co zobaczy zagraniczny turysta, wpisując w internetową wyszukiwarkę hasło "Lodz, Poland"? Stronę Urzędu Miasta w języku polskim.

W prawym górnym rogu znajdzie małą brytyjską flagę, która pozwoli przejść do anglojęzycznej wersji witryny. Być może wejdzie w zakładkę sport - niestety, nie znajdzie tam żadnych informacji, strona jest pusta. W zakładce kultura znajdzie adresy kin i teatrów, ale ani słowa o zbliżających się międzynarodowych festiwalach: Fashion Week i Festiwal Designu. Z kolei zakładka turystyka odeśle go do witryny Wirtualnej Łodzi, która należy do biura promocji UMŁ.

Tam, szukając wydarzeń albo aktualności, zobaczy hasło "lack of information", czyli "brak informacji".

Na polskiej wersji witryny znajdziemy za to zaproszenia na Letnią Scenę Forum, Lato z Koziołkiem Matołkiem oraz imprezy na Fali, które odbyły się w czerwcu. Strona nie była aktualizowana całe wakacje. Próżno szukać tam informacji i o zbliżających się imprezach i najważniejszych w mieście festiwalach, które odbywają się w październiku, żaden potencjalny turysta nie ma szans, by się o nich dowiedzieć. Co na to biuro promocji?

- Rzeczywiście, w czerwcu rozwiązaliśmy umowę z firmą, administrującą naszą stroną internetową. Ich usługi były za drogie - kosztowały 5 tys. zł miesięcznie - przyznaje Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. - Mamy już jednak nowy projekt strony, która zacznie działać pod koniec października. Szukamy jeszcze firmy, która będzie dodawała tam na bieżąco informacje o wydarzeniach w mieście.

Biuro chciało przejąć dotychczasową domenę cityoflodz.pl, ale firma, która jest jej właścicielem, zażądała za nią 30 tys. zł. -Uznaliśmy, że to za dużo - tłumaczy Bartłomiej Wojdak.

Nowa strona będzie miała adres: turystyczna.lodz.pl. Na jej wzór powstaną jeszcze dwie nowe strony: kreatywna.lodz.pl i piotrkowska.lodz.pl.

Wszystkie te strony kosztowały 18 tys. zł. Dwie ostatnie mają zacząć działać pod koniec roku.

Nowe witryny będzie można przeglądać w telefonach komórkowych oraz iPadach. Internauci będą mogli wyruszyć na wirtualny spacer po Łodzi lub skorzystać z ofert tzw. city breaks, czyli krótkich wycieczek po mieście.

Jak to się stało, że przez ponad cztery miesiące turystyczna Łódź w ogóle nie istniała w internecie?

- Kiedy wyłączaliśmy naszą stronę, liczyliśmy, że ruszy witryna Centrum Informacji Turystycznej. Niestety, tak się nie stało - mówi Bartłomiej Wojdak.

Tymczasem zdaniem ekspertów to właśnie internet jest głównym źródłem informacji dla turystów.

- Z badań wynika, że jeżeli turysta już zdecyduje się nadane miasto, to informacji onim szuka w internecie - tak robi 67 proc. osób - mówi Adam Mikołajczyk z Fundacji Best Place, Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. - Strona www jest najbardziej podstawowym narzędziem internetowym. Użyteczna i przyjazna dla użytkownika witryna buduje dobry wizerunek organizacji, a w tym przypadku miasta. Poprzez strony internetowe można przekazać najbardziej charakterystyczne cechy i atmosferę miasta - dodaje.

Pozostaje zatem pytanie, jakie cechy i atmosferę Łodzi promuje nieaktualna i przeterminowana strona.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto