Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koronawirus: Opieka zdrowotna w Żorach, czyli jak pracują przychodnie i szpital

Arkadiusz Biernat
Arkadiusz Biernat
Zmiana w pracy przychodni i szpitala w Żorach
Zmiana w pracy przychodni i szpitala w Żorach Szpital Miejski w Żorach
Przekazujemy informacje dotyczące obecnych zasad funkcjonowania opieki zdrowotnej w Żorach, w tym przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Szpitala Miejskiego. - Prosimy w miarę możliwości o ograniczenie osobistych wizyt w przychodniach i zastąpienie ich konsultacjami telefonicznych lub skorzystanie z Internetowego Konta Pacjenta - apeluje Urząd Miasta w Żorach.

Przychodnia „Na Rondzie”

Od 13 marca 2020 r. do odwołania Przychodnia „Na Rondzie” wprowadza teleporady, które zastąpić mają wizyty w przychodni. Drzwi przychodni pozostają otwarte jednakże przyjmowani będą tylko pacjenci umówieni telefonicznie na wizytę.

Nr telefonów do uzyskania teleporady:
POZ dorośli: 32 722 90 90 oraz 797 171 521
POZ dla dzieci: 32 723 18 94 oraz 797 171 519
Przypominamy, że większość spraw można załatwić przez telefon (np. receptę, skierowanie, zwolnienie ZUS ZLA).

Eskulap Sp. z o.o.

Punkt szczepień oraz Poradnia Dzieci zdrowych zostały zamknięte do 27 marca 2020 r.
Poradnia Dzieci Chorych tel. 32 43 59 752
Poradnia Ogólna tel. 32 43 42 266

Teleporady udzielane są w:
- środy, godz. 10:00-12:00 (lekarz POZ) pod nr tel. 32 4342266
- czwartki, godz. 10:00-12:00 (pielęgniarka środ. poz) pod nr tel. 32 43 42 266
- wtorki, godz. 10:00-12:00 (położna) pod nr tel. 32 43 59 752
Ponadto każdy pacjent, który zadzwoni w godzinach pracy placówki, z podejrzeniem u siebie koronawirusa, zostanie potraktowany zgodnie z procedurami określonymi dla POZ i zostanie poinformowany jak ma postępować.

De-Med, ul.Dworcowa 12

Dostępności teleporad dla pacjentów codziennie w godz. 9:00 – 12:30 pod specjalnym nr tel. 517 398 717 . Teleporady można uzyskać w zakresie POZ i Por.Specjalistycznych działających w placówce.
W ramach teleporady będzie można uzyskać informację zdrowotną a także uzyskać e-receptę. Informacji udzielają lekarze i pielęgniarki.

Czynne w godz. 8:00 - 18:00 są również dotychczasowe numery stacjonarne:
- 32 43 42 560 - część internistyczna i specjalistka
- 32 43 42 365 - część pediatryczna

W terminie 13 - 27 marca zawieszone zostały szczepienia planowe dzieci zdrowych oraz wykonywanie bilansów uczniów, ze względu na sytuację epidemiologiczną.

Przychodnia ELMED Sp. z o.o.

Podstawową zasady kontaktu z pacjentami są teleporady, udzielane pod nr tel: 32 43 41 636.
Do gabinetu lekarskiego trafiają pacjenci umówieni na daną godzinę. Zwolnienia lekarskie są również wystawiane po zebraniu wywiadu przez telefon.

NZOZ Medyk Sp. z o.o.

Księcia Władysława 27, 44-240 Żory,

Teleporady udzielane są pod nr tel:
- POZ pod numerem 32 43 41 355 oraz 534 378 356
- AOS pod numerem 32 43 41 355 oraz 534 378 301

Uwaga! Informacje o pracy przychodni POZ będą na bieżąco aktualizowane, wraz z napływaniem informacji do Urzędu Miasta Żory.

Zasady obowiązujące w Szpitalu Miejskim w Żorach

Zakaz odwiedzin
W związku z zagrożeniem epidemicznym, wynikającym ze wzmożonej zachorowalności na choroby infekcyjne od 4 marca 2020 r. do odwołania na terenie Szpitala Miejskiego w Żorach wprowadzony został całkowity zakaz wizyt osób odwiedzających.

Powyższy zakaz nie dotyczy oddziału pediatrycznego, gdzie u jednego pacjenta może przebywać tylko jedna zdrowa osoba - wyznaczony opiekun.

Odwołane planowe zabiegi
W okresie od 9 – 29 marca 2020 r. odwołane są wszystkie planowe zabiegi na oddziale ginekologicznym i chirurgicznym. Szpital pracuje w trybie ostrego dyżuru. Pacjentki do porodu przyjmowane są normalnie.

Wydzielona cześć Izby Przyjęć
WAŻNE! Pacjenci, którzy w okresie ostatnich 14 dni:
- mieli bliski kontakt z osobą u której stwierdzono zakażenie koronowirusem (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym)
- pracowali albo przebywali jako odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów zakażonych korona wirusem
- podróżowali/przebywali w regionie, w którym utrzymuje się transmisja koronawirusa i podejrzewają możliwość zakażenie się, muszą udać się bezpośrednio do wydzielonej części Izby Przyjęć! Nie wolno wchodzić bezpośrednio do ogólnodostępnej części Izby Przyjęć! Należy skorzystać z dzwonka umieszczonego przy drzwiach izolatki i oczekiwanie na personel medyczny.

Zasady bezpieczeństwa w przychodni POZ, na Izbie Przyjęć oraz podczas Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

Przed wejściem do przychodni POZ, izby przyjęć oraz skorzystaniem z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej z każdym z pacjentów prowadzony jest krótki wywiad przez wideodomofon, w celu zachowania odpowiednich zasad bezpieczeństwa. - Prosimy o stosowania się do opisanych zasad - słyszymy.

Badania tylko do godz. 18:00

W związku z zakazem odwiedzin w Szpitalu Miejskim w Żorach oraz ograniczeniem ruchu przez Izbę Przyjęć, badania w medycznym laboratorium diagnostycznym oraz RTG dla osób, które nie są hospitalizowane w szpitalu, wykonywane będą wyłącznie do godziny 18:00.

Informacja dla pacjentek Oddziału Ginekologiczno-Położniczego

Dla zachowania zasad bezpieczeństwa pacjentki Oddziału Ginekologiczno-Położniczego powinny kierować się bezpośrednio do Położniczej Izby Przyjęć, która zlokalizowana jest przy wejściu głównym do szpitala tj. od strony ulicy Dąbrowskiego.

Uwaga! Od 12 marca 2020 r do odwołania w Szpitalu Miejskim w Żorach nie będą odbywały się porady rodzinne tj. nie ma możliwości towarzyszenia ciężarnej podczas porodu.

Ograniczone godziny wykonywania badań RTG

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, od 16 marca 2020 r. do odwołania badania RTG dla osób które nie są hospitalizowane w szpitalu, wykonywane będą wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 14:00.

Medyczne laboratorium diagnostyczne

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym od 13 marca 2020 r. do odwołania Medyczne Laboratorium Diagnostyczne Szpitala Miejskiego w Żorach będzie wykonywać tylko badania w trybie cito na zlecenie lekarza.

Pobieranie materiału do badań oraz odbiór wyników możliwy jest w godzinach 7:15-10:00 w punkcie pobrań.

Prosimy o ograniczenie wizyt w Podstawowej Opiece Zdrowotnej oraz w Nocnej i Świątecznej Opiece Zdrowotnej wyłącznie do przypadków uzasadnionych medycznie. Przypominamy, że lekarz rodzinny ma wgląd do elektronicznej dokumentacji medycznej i może udzielić porady telefonicznej. Wypisanie recepty na leki przyjmowane przewlekle, również może odbyć się bez wizyty.

Skorzystaj z Internetowego Konta Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta ułatwia pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Dzięki IKP można:

  • poprosić lekarza, pielęgniarkę lub położną o e-receptę — zarówno po wizycie, jak i po konsultacji przez telefon - bez konieczności wizyty (jeśli w przewlekłej chorobie potrzebujesz dalszego leczenia)
  • otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach - by móc
  • realizować e-recepty i e-skierowania z telefonem w ręku
  • sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty i e-skierowania
  • upoważnić bliską osobę do dostępu do danych, załatwiania spraw w naszym imieniu (np. do odbioru e-recepty)
  • dowiedzieć się, gdzie możemy się leczyć
  • wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne
  • wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę.

    Jak się zalogować na IKP?

    Należy wejść na stronę pacjent.gov.pl i zalogować się. Nie trzeba rejestrować konta, ale żeby się zalogować, potrzebny jest elektroniczny podpis. Można wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:

    Poprzez profil zaufany — po lewej znajdziesz pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła. Jeżeli profil zaufany zakładałeś/aś poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP logujesz się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe
    przez internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferuje bank PKO BP.

    Jeśli masz w tym banku konto iPKO lub Inteligo, wybierz swoje konto i zaloguj się jak na konto. Przy pierwszym logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS-a. Kiedy to zrobisz, bank utworzy Ci e-tożsamość — bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości
    poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika. Jeśli masz e-dowód, to na pewno nie potrzebujesz tego poradnika.

    JAK ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY?
    Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową. Jeśli masz konto w jednym z niżej wymienionych banków:

    • T-Mobile Usługi Bankowe

    • PKO Bank Polski

    • Inteligo

    • Santander

    • Pekao

    • mBank

    • ING

    • Millenium

    • Alior Bank

      — kliknij nazwę banku, zaloguj się na swoje konto, znajdź formularz zakładania profilu zaufanego, wypełnij go i wyślij bezpośrednio z konta.

      Profil zaufany możesz też potwierdzić za pomocą konta w systemie Envelo Poczty Polskiej.

      COMPONENT {"params":{"text":"Załóż profil zaufany z Envelo","id":"zaloz-profil-zaufany-z-envelo"},"component":"subheading"}

      Jeśli Twój bank Ci tego nie umożliwia, możesz złożyć wniosek przez internet, a potem potwierdzić go w punkcie potwierdzającym (punkty potwierdzające to urzędy skarbowe, oddziały NFZ, ZUS oraz Urząd Miasta Żory).

      Jak to zrobić?

    • Na stronie profilu zaufanego gov.pl wypełnij formularz i kliknij „Zarejestruj się”

    • podpisz wniosek kodem, który dostaniesz przez SMS

    • znajdź najbliższy punkt potwierdzający — przejdź do wyszukiwarki punktów potwierdzających

    • pójdź tam potwierdzić wniosek. Masz na to 14 dni. Weź ze sobą dowód osobisty lub paszport.

    • Profil zaufany możesz też założyć od razu w jednym z punktów potwierdzających, nie rejestrując się przez internet. Przejdź do wyszukiwarki punktów potwierdzających.

      Profil zaufany jest ważny trzy lata. Możesz go sobie przedłużyć, nim minie ten termin. Przegapisz datę? Potrzebny Ci będzie nowy profil zaufany.

      Jeśli masz kłopot z założeniem profilu zaufanego, możesz skontaktować się z centrum pomocy: tel. (42) 253 54 50 (czynny pn. – pt. w godz. 7:00–18:00), e-mail: [email protected]

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zory.naszemiasto.pl Nasze Miasto