- To wprost nieprawdopodobne, by w tak trudnych czasach, gdy inwestorów należy szanować i wspierać, przeforsowanie wniosku GKN-u jest tak trudne –denerwował się burmistrz Jan Bronś, który w minioną środę pojawił się na budowie nowej hali oleśnickiej firmy.
Dyrektor Roman Dziuba przypomniał, że wniosek o włączenie zakładu do strefy przeszedł przez ministerstwa finansów, gospodarki, a w październiku został zatwierdzony przez Komitet Stały Rady Ministrów. Punkt dotyczący głosowania nad wnioskiem o rozszerzenie strefy miał być w agendzie posiedzenia Rady Ministrów, ale w tym czasie do dymisji podał się minister gospodarki Waldemar Pawlak i głosowanie się nie odbyło. - Obawiamy się, że to kolejny raz opóźni załatwienie naszej sprawy. Trwa to niestety znacznie dłużej niż zakładaliśmy w rozmowach z przedstawicielami strefy w grudniu 2011 roku - mówi szef GKN-u. - A nam nie chodzi tylko o to, aby zainwestować pieniądze. Chodzi o funkcjonowanie zakładu przez co najmniej 20 kolejnych lat.
Inwestycja w Oleśnicy jest częścią szerszej strategii rozwoju działalności GKN Driveline w Europie Centralnej i Wschodniej. - W ramach tej strategii w naszym zakładzie będzie funkcjonować dział badawczo-rozwojowy zajmujący się konstruowaniem i badaniami produktów - wyjaśnia Dziuba. - Zostanie zwiększona produkcja komponentów do półosi napędowych, a także zainstalowane ciągi technologiczne pozwalające na rozpoczęcie produkcji wałów napędowych, które mają zastosowanie w samochodach typu SUV.
Nowa hala rośnie
Do realizacji tej strategii niezbędne jest powiększenie istniejącej hali o 4400 mkw. powierzchni produkcyjnej. Rozbudowa dotyczyć będzie nie tylko samej hali, ale także pomieszczeń socjalnych, obecnej powierzchni biurowej i części magazynowej. Dobudowane zostaną również pomieszczenia laboratoryjne i biurowe przy nowej części hali.
Realizacja planu jest rozłożona na 5 lat. Prace przygotowawcze do rozbudowy ruszyły pod koniec września 2012 roku, a zakończenie prac planowane jest na koniec kwietnia 2013 roku. Od tego momentu rozpoczną się prace przygotowawcze do przyjęcia nowych maszyn. - Przy okazji zmieniamy organizację produkcji - wyjaśnia dyrektor. - A kolejne działania będą związane ze stopniowym unowocześnianiem parku maszynowego.
Wzrośnie zatrudnienie
Zaplanowane we wniosku o rozszerzenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej inwestycje sięgają 100
mln zł. Koszt rozbudowy zakładu to 12 mln zł (nową halę buduje firma Tulcon, red.). Inwestycje w nowe maszyny i urządzenia są planowane na kolejne lata. Jest to ściśle związane z planami uruchomienia produkcji nowych modeli samochodów klientów GKN-u. Wzrost zatrudnienia będzie następował przez 5 lat. Obecnie spółka zatrudnia ponad 650 osób. Docelowo zatrudnienie powinno wzrosnąć o ponad 100 osób.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?