W uroczystości wzięli udział m.in. Helmuth Rohregger, prezydent GKN Driveline Europe, Roma Dziuba, wiceprezydent Operacji GKN, przedstawiciele brytyjskiej ambasady, samorządowcy, poseł Sławomir Piechota, reprezentanci Politechniki Wrocławskiej oraz wałbrzyskiej strefy przemysłowej. Funkcję gospodarza spełniał dyrektor GKN w Oleśnicy Grzegorz Wiśniewski, który nie krył, że to dzięki zaufaniu klientów oraz zarządowi firmy, rozwój oleśnickiego przedsiębiorstwa jest możliwy.
Helmuth Rohregger dodał, że serce GKN-u bije właśnie w Oleśnicy, a prof. Eugeniusz Rusiński zachęcał GKN do jeszcze ściślejszej współpracy.
Pierwsza faza inwestycji – 68 mln zł – wesprze rosnące potrzeby klientów GKN-u i wzmocni pozycję GKN jako wiodącego w Europie dostawcy technologii przenoszenia napędu. Na zakupionej działce może powstać nawet do 35 000 mkw. powierzchni produkcyjnej i logistycznej. Natomiast dzisiejsza ceremonia uroczystego wmurowania kamienia węgielnego symbolicznie rozpoczyna budowę zakładu, który finalnie ma mieć postać biurowca i hali produkcyjnej dla systemów driveline o powierzchni 14 280 mkw.
Zakład, którego zakończenie budowy planowane jest na koniec kwietnia 2016, będzie dostarczać komponenty producentom samochodów osobowych z Europy i Rosji, takim jak: Volkswagen, Porsche, Audi, Volvo, Jaguar Land Rover, Mercedes i FCA. Po zakończeniu fazy pierwszej osiągnięta zostanie zdolność produkcyjna na poziomie 1,25 miliona wałów napędowych rocznie.
W ciągu 3-4 lat w zakładzie znajdzie pracę nawet do 400 osób. Na jakie zarobki mogą liczyć nowi pracownicy? - Konkurencyjne w stosunku do rynkowych - informuje firma. - Zależy nam na zatrudnieniu najlepszych pracowników dostępnych na rynku. Staramy się stworzyć przyjazne i bezpieczne środowisko pracy, tak aby GKN był preferowanym pracodawcą na lokalnym rynku.
Firma GKN Driveline w Polsce została utworzona w 1996 roku i od tamtej pory odnotowuje sukcesywny wzrost. W 1999 roku firma przeniosła się do swojej obecnej siedziby. Ze względu na wzrost zamówień zakład czterokrotnie zwiększał swoją powierzchnię produkcyjną (w roku 2002, 2005, 2008 i 2013) zwiększając tym samym swoje możliwości produkcyjne. Na dzień dzisiejszy GKN Driveline w Oleśnicy produkuje całą gamę rozwiązań przeniesienia napędu – półosi i przegubów homokinetycznych do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych z napędem na oś przednią, tylną i 4x4.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?